Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Olvasóim írták - írj Te is!

 

Kép

   LÉBÖJTKÚRA

Beküldte: Barabás Erzsébet - Gyergyószentmiklós

3 részből áll:
- leépítő napok
- böjti napok
- felépítő napok

Leépítő nap
a böjt előtti 3-5 napban, a szokásos étrend helyett érdemes áttérni a nyers, zöldségből és gyümölcsből álló étrendre
lemondani az élvezeti cikkekről, kávé, tea, cigaretta
igyekezni este 6-7 után már nem enni, hogy a szervezetnek legyen napi 12 evés mentes órája, és ezzel is el tudjon kezdeni méregtelenedni

Böjti napok
a böjtölés nem csak testi szinten, de elsősorban lelki/szellemi szinten, kell, hogy megvalósuljon
elhatározás kell hozzá, és kitartás, és ha fejben sikerül lemondani az evésről, akkor a testedet is rá tudod szorítani arra, hogy ne szenvedésnek, hanem tisztulásnak élje meg
érdemes úgy időzíteni - bár én munka mellett is meg tudtam csinálni, hogy az első 2-3 nap hétvégére, vagy szabadnapra essen, mert ezek a legfárasztóbbak
elsőre érdemes egynapossal próbálkozni, ha az sikerül, akkor lehet 3-5-7 napot
szerintem nagyon megnyugtató az, ha van orvosi felügyelet a hosszabb böjtöknél, de az 1-2-3 naposakat simán meg lehet csinálni mindenféle veszély nélkül

Májtisztító kúra
kell hozzá: keserűsó (gyógyszertárban magnézium-szulfát), grapefruit, jó minőségű olaj
a keserűsót vízzel kell összekeverni, 8dl vízhez kell 4 evőkanálnyi keserűsó, ezt négy részletben kell majd meginni
a grapefruit levét ki kell facsarni annyit, hogy kb 1,25dl legyen - ezt ugyanennyi olajjal össze kell shake-elni, hogy homogén folyadékot kapjunk.

0. nap
18.00 - 2dl keserűsós víz
20.00 - 2 dl keserűsós víz
22.00 - olaj és frissen facsart grapefruitlé keveréke
utána kötelezően lefekvés, nehogy a grapefruitos olajtól az ember rosszul legyen
közben vizet annyit ihatunk, amennyi jólesik, sőt minél többet annál jobb.
 
! -a keserűsó hashajtó hatású, mindenképpen wc közelben kell vele maradni !Kép

1. nap
06.00 - 2dl keserűsós víz
08.00 - 2 dl keserűsós víz
Tisztálkodás:
minden nap ugyanaz a rutin lesz (az első nap kivételével)
-olajrágás: egy evőkanálnyi olajat az ember a szájába vesz és ott forgatja legalább öt percig, utána kiköpni! amikor kiköpjük egy fehér, olajra egyáltalán nem hasonlító folyadék marad, ami a nyálkahártyáról nagyon hatékonyan eltávolítja a felszabaduló méreganyagokat
-beöntés: (első napon nem kell, akkor még a természetes, meg keserűsó általi tisztulás adott)
-száraz ledörzsölés: zuhanyzás előtt durva szivaccsal, luffa, vagy szaunakesztyűvel át kell dörzsölni a testet, ez eltávolítja a testről az elhalt hámréteget, és helyet ad az újnak, illetve segít a pórusoknak a bőrön keresztüli méregtelenítésben.
utána indul a nap:
9.00 - gyógytea - 2-4 dl gyógytea (vannak mindenféle teakeverékek, leírom szívesen azt is, de a Naturland salaktalanító teája is tökéletesen megteszi)
utána testmozgás, séta, jóga, callanetics, olyan, ami nem nagyon megerőltető, de mégis mozgás.
  A mozgásra az alapanyagcsere szinten tartása miatt van szükség, ugyanis, ha ez nagyon leáll, akkor a böjt után minden egyes gramm vissza fog jönni.
11.00 - gyümölcslé - 1 dl frissen facsart almalé, vagy almás répalé hígítva 1 dl vízzel.
azért kell hígítani, mert az emésztésünk le fog állni, nem akarjuk beindítani újra.
Utána megint valami mozgás, séta, torna, bármi.
14.00 - zöldséglé - 1dl frissen préselt zöldséglé (fontos, hogy sótlan legyen) + 1dl víz hígításnak
14.00-17.00 ágynyugalom, májpakolás
ez a legjobb rész, a csendes pihenő, a májra rá kell tenni valami melegítő dolgot, vizes tömlőt mondjuk, azért, hogy ekkor méregtelenítsen.
a máj ugyanis éjjeli 2-3 között a legaktívabb, ezért muszáj stimulálni, hogy ilyenkor is méregtelenítsen.
18.00 - tea - gyógytea ismét
20.00 - zöldségfőzet
ez úgy készül, hogy mindenféle zöldségeket szigorúan só nélkül megfőzünk és csak a levét (semmi szilárdat, és nem is szabad turmixolni, csak a levét) isszuk, ebből korlátlanul lehet, mert ha hagymát is teszünk bele, meg zellert, akkor remek vízhajtó hatású.

---------------------------------------------------------------------------------

Azok az esetek, amikor a léböjtkúra kifejezetten káros lehet!

forrás:www.wellnesscafe.hu/dieta

1. Ha túl sokat vársz magadtól
Még sosem böjtöltél, de most szeretnél végigcsinálni egy többnapos böjtöt? Bár eddig egy fél napot is nehezen bírtál ki evés nélkül, most elhatároztad, hogy mindenáron végigcsinálod a kúrát? Egy rosszul előkészített, túlságosan kemény böjt nagyon ártalmas lehet.
Tipp: Ha léböjtkúrát tartasz, akkor az ásványvízen és a gyógyteán kívül frissen facsart gyümölcs- és zöldségleveket is fogyaszthatsz. Ezeket semmiképpen se hagyd ki a napi menüdből, mert a gyümölcsökben és zöldségekben található szénhidrátokra és rostokra még a kúra ideje alatt is szüksége van a szervezetednek! Ha még sosem böjtöltél, mielőtt belevágnál, feltétlenül konzultálj dietetikus és/vagy belgyógyász szakemberrel!


4
eset, amikor a léböjtkúra árthat
2. Ha túlhajtod magad
Eredeti, vallásos értelemben véve a böjt nemcsak a testi, de a lelki megtisztulást is szolgálja - nem véletlen, hogy a böjt alatt és után pedig sokan különleges spirituális élményről számolnak be. A „lelki egészségedre” még akkor is nagyon figyelj oda, ha a méregtelenítő-kúrádnak semmi köze a valláshoz! A kúrára szánj rá egy pár napot, és ezt az időt lehetőleg otthon, egyedül töltsd! Egy rövid időre próbálj teljesen kikapcsolni, és befelé figyelni: felejtsd el a házimunkát, a határidős feladatokat, és próbálj csak saját magadra koncentrálni!
Tipp: A léböjtkúra alatt tartózkodj a kemény fizikai munkától és túlzottan megerőltető sportoktól is – ha teheted, ezeken a napokon inkább pilates- vagy jógagyakorlat végezz!

3. Ha szoptatsz
Nemrég született meg a kisbabád, de te szeretnéd minél hamarabb visszanyerni a karcsúságod? Kismamaként is egészségesen élnél, és helyes táplálkozásra nevelnéd majd a gyermekedet is? Igen ám, csakhogy ha a szoptatás ideje alatt méregtelenítesz, az nemhogy nem egészséges, de neked és a babádnak is ártalmas lehet!
Tipp: A szoptatás rendkívüli módon megterheli az anya szervezetét, ezért fontos, hogy ilyenkor tápanyagokban gazdag, vitamindús ételeket fogyassz! A léböjtkúra során a szervezetből kiválasztódó anyagok az anyatejen keresztül a baba szervezetébe is bekerülnek, így azok a méreganyagok, amiktől te megszabadulsz, a pici szervezetében halmozódnak majd fel! Ezért amíg szoptatsz, felejtsd el a méregtelenítő kúrákat.

4. Ha a böjt közben is „mérgezed” magad
Méregtelenítés ide vagy oda, a reggelt nem tudod elképzelni egy csésze kávé nélkül, és megszokásból ilyenkor még egy szál cigarettát is elszívsz? A szombat esti bulit a méregtelenítő-kúra kedvéért sem mondanád le, és ha már ott vagy, akkor egy-két pohár bor vagy koktél is lecsúszik? Ilyenkor talán felmérni sem tudod, hogy milyen ártalmas, ha a böjt idején ezeket a „mérgekkel” fogyasztod. Ne feledd: ha üres a gyomrod, a koffein és az alkohol a szokásosnál jóval erősebb hatást fejt ki!
Tipp: A méregtelenítő-kúra ideje alatt a dohányzás, az alkohol- és kávéfogyasztás is tilos. A megfelelő eredmény érdekében a böjt előtt tarts néhány „rávezető”, utána pedig pár „levezető” napot! Ilyenkor kerüld a cukros, a fehér lisztből készült, valamint a túlságosan fűszeres ételeket, és lehetőleg sok gyümölcsöt és zöldséget fogyassz!

----------------------------------

 

AZ ÖT TIBETI JÓGAGYAKORLAT

Beküldte: Barabás Erzsébet - Gyergyószentmiklós

 


(Peter Kelder: A fiatalság forrása c. könyvéből)

A gyakorlatok jótékony hatással vannak a merev ízületekre és erősítik az izmokat. De nem ez az elsődleges céljuk, hanem az, hogy az energiaközpontok forgási sebességét normalizálják, vagyis egy egészséges huszonöt év körüli személyben meglévő természetes állapotot hozzanak létre. Az ilyen emberben az összes energiaforgó egyforma sebességgel mozog.

Hetenként egy napnál többet sohase hagyjunk ki.

Az első rítus:

Az első rítus nagyon egyszerű. Mozdulatait a gyerekek is gyakran végzik játék közben. Célja az energiaáramlás felgyorsítása. Amit tennünk kell, csupán annyi, hogy felállunk és kinyújtott két karunkat oldalt vállmagasságig emeljük. Ezután kezdjünk el saját tengelyünk körül forogni egészen addig, amíg enyhén el nem szédülünk. Nagyon fontos, hogy a forgást balról jobbra végezzük. (Ha egy órát számlapjával felfelé a földre helyezünk, akkor a mutatók járásával megegyező irányban.)
Felnőtt emberek kezdetben nem képesek hatnál több alkalommal körbeforogni anélkül, hogy nagyon el ne szédülnének. Kezdőnek nem is szabad többel próbálkoznia. S ha úgy érezzük, hogy a szédülés megszüntetésére legjobb lenne leülnünk, vagy lefeküdnünk, mindenképpen tegyük meg. Idővel egyre több forgásra leszünk képesek.


 

A második rítus:

A következő rítus az eddiginél erőteljesebb működésre ösztönzi a hét energiacentrumot. Feküdjünk le hanyatt a földre, vastag szőnyegre, vagy nem túl kemény talajra. Két karunkat helyezzük kinyújtva szorosan magunk mellé, tenyerünk nézzen lefelé, és ujjainkat zárjuk össze. Emeljük fel fejünket annyira, hogy állunk szinte fúródjon bele mellkasunkba, ugyanakkor kinyújtott lábainkat is emeljük fel úgy, hogy merőlegesek legyenek a talajra. Ha tudjuk, emeljük lábainkat még tovább a fejünk irányában, de térdünket továbbra se hajlítsuk be. Azután fejünket és lábunkat egyidejűleg lassan engedjük vissza a talajra. Lazítsuk el izmainkat, majd ismételjük meg a rítust.

A gyakorlatok során vegyünk fel egy állandó légzési ritmust: lélegezzünk be, amikor a fejünket és lábainkat felemeljük, és ki, amikor visszaengedjük őket a talajra. Az ismétlések közti szünetben a lazítás alatt se zökkenjünk ki ebből a ritmusból. Minél mélyebben lélegzünk, annál jobb.


 

A harmadik rítus:

A harmadik rítust közvetlenül a második után kell csinálni.

Térdeljünk le a földre, a felső testünk maradjon egyenes, két karunk a törzs mellett, kezünk a combunkon. Most hajtsuk fejünket nyakunkkal együtt előre úgy, hogy állunk szinte a mellkasunkba fúródjék. Aztán finoman hajtsuk hátra a fejünket és a nyakunkat, amennyire csak tudjuk, úgy, hogy gerincünk alkosson boltívet. Eközben „kapaszkodjunk” a combunkba támaszért.

Térjünk vissza a kiinduló helyzetbe és kezdjük a rítust elölről.
Akárcsak a második rítusnál, itt is ügyelni kell a szabályos légzésre. Hátrahajlásnál lélegezzünk be, a kiegyenesedésnél pedig ki. Szívjunk annyi levegőt a tüdőnkbe, amennyit csak tudunk. Hogy figyelmünket ne vonja el semmi, összpontosíthatunk csukott szemmel.


 

A negyedik rítus:

A negyedik rítus első látásra nehéznek tűnik, de egy hét után már könnyedén el lehet végezni.
Üljünk le kinyújtott lábakkal a földre, lábfejeink körülbelül harminc centiméter távolságban legyenek egymástól. A derekunk maradjon egyenes, és helyezzük két tenyerünket a csípőnk mellé a földre. Ezután hajtsuk fejünket előre, amíg állunk nem érintkezik mellkasunkkal.

Most pedig engedjük, hogy a fejünk olyan mélyre visszaereszkedjen, amennyire csak lehet, és ezzel egy időben tenyerünkre támaszkodva emeljük el a törzsünket a földtől, úgy, hogy a térdünk behajlik, de a karunk nyújtva marad. Törzsünk alkosson egyenes vonalat felső lábszárunkkal, a talajjal párhuzamosan. Karunk és alsó lábszárunk viszont legyen függőleges a talajra. Ha ezt a helyzetet felvettük, feszítsük meg összes izmainkat. Végül lazítsuk el izmainkat és térjünk vissza a kiinduló ülőhelyzetbe. Kicsit pihenjünk, mielőtt megismételnénk a gyakorlatot.

Ezúttal is nagyon fontos a helyes légzés. Amikor felemeljük testünket, mélyen lélegezzünk be. Tartsuk benn a levegőt, amíg izmainkat feszítjük, a talajra való visszaereszkedés közben pedig teljesen engedjük ki a levegőt. Az ismétlések közti pihenés alatt is tartsuk magunkat ehhez a légzési ritmushoz.


 

 Az ötödik rítus:

 Az ötödik rítus kiindulóhelyzetéhez egy kinyújtott karú fekvőtámaszszerű pozíciót kell felvennünk. Ehhez ereszkedjünk a talajra úgy, hogy csak lábujjunk és tenyerünk támaszkodjék a földre, és így tartsuk meg magunkat a levegőben. A két tenyér és a két lábfej egymástól való távolsága egyaránt hatvan centiméter körüli legyen. Karjaink és lábaink legyenek kinyújtva. Ebben a pozícióban karunk merőleges a talajra, a gerinc homorúan meghajlik, és a test a vállak és a lábfej között szinte lóg a levegőben.

Ezután finoman hajtsuk a fejünket hátra, majd emeljük meg törzsünket úgy, hogy csípőnk elinduljon felfelé, amíg testünk egy fordított V alakját fel nem veszi. Ugyanakkor fejünket hajtsuk előre, állunk pedig érintkezzen a mellkasunkkal. Majd térjünk vissza a kiindulóhelyzetbe, és kezdjük elölről a gyakorlatot.
Egy hét elteltével mindenki rá fog jönni, hogy ez a rítus egyike a legkönnyeb-beknek. Ha gyakorlottságra teszünk szert benne, a visszaereszkedést próbál-juk meg úgy csinálni, hogy testünket a fordított V helyzetből hagyjuk majd-nem a földig süllyedni. Izmainkat egy pillanatra feszítsük meg a fordított V pozícióban, majd a leeresztett pozícióban is.
Az ismert légzési metódust kell itt is alkalmazni. Mélyen lélegezzünk be, miközben testünket felemeljük, és engedjük ki a levegőt, amint testünket leeresztjük.

Kezdetnek elég, ha az első héten mindegyiket háromszor végezzük naponta. Azután hetenként növelhetjük ezt a mennyiséget napi két ismétléssel egészen addig, amíg minden egyes rítust nem végzünk el huszonegyszer naponta. A második héten napi öt rítus, a harmadik héten hét, a negyedik héten kilenc, és így tovább. Tíz hét elteltével eljutunk oda, hogy mindegyik gyakorlatot huszonegyszer csináljuk naponta.

Ha valakinek nehézségei támadnak ennek a mennyiségnek a kapcsán az első (pörgéses) rítus végzése közben, az nyugodtan csökkentse le forgási számát annyira, amennyitől még nem szédül. Előbb-utóbb úgyis képes lesz a huszonegy egymás utáni pörgésre.
Elég rítusonként az egyszer huszonegy ismétlés vagy reggel, vagy este.
Az öt rítus együttesen nem tart tovább húsz percnél.
A légzési ritmus fontossága: Nemcsak az egyes gyakorlatok ismétlései közti rövid szünetben kell magunkat az egyenletes légzéshez tartani, hanem akkor is, amikor az egyik rítusról kis pihenés után áttérünk a következőre. Ilyenkor álljunk egyenesen és karunkat tegyük a csípőnkre. Mélyen és egyenletesen lélegezzünk. Javaslat: A rítusok elvégzése után mindenki vegyen egy langyos vagy langyosnál hűvösebb, de semmi esetre sem hideg fürdőt.

 

 

---------------------------------------------------

IGYÁL VIZET ÜRES GYOMORRA!

Beküldte: Barabás Erzsébet - Gyergyószentmiklós

 

Japánban manapság népszerű, hogy minden reggel, közvetlenül ébredés után vizet isznak. A vízkúrát nagyon sikeresnek találta egy japán orvosi társaság, mintegy 100 százalékos gyógyulás az alábbi betegségekre:

Fejfájás, testi fájdalom, szívrendszer, reuma, gyors szívverés, epilepszia, túlsúly, asztma, tbc,

Agyhártyagyulladás, vese és vizelési betegségek, hányás, gyomorpanaszok, hasmenés, aranyér, cukorbetegség, székrekedés, mindenfajta szembetegség, méh, rák, menstruációs rendellenesség, orr-fül gége betegségek.

Kezelési módszer:

  1. ahogy reggel felébred, mielőtt fogat mosna, igyon meg 4 x 1,6 dl vizet (kb 6,5 dl)
  2. mosson fogat, de legalább 45 percig semmi ne igyon vagy egyen
  3. 45 perc eltelte után ehet, ihat, mint normálisan szokott
  4. A reggeli, ebéd vagy vacsi elfogyasztása után 2 óra hosszat semmit ne egyen, vagy igyon
  5. Azok, akik idősek vagy betegek és képtelenek egyszerre 4 pohár vizet meginni, akkor az elején kezdjék kis mennyiséggel és fokozatosan érjenek el a 4 pohár víz megivásához naponta.
  6. A fentiekben felsorolt gyógymód kigyógyítja a betegeket bajaikból, és mindenki egészségesen élhet.
  7. A reumás betegek a fenti kezelést az első héten csak 3 napig csinálják, és a második héttől már minden nap csinálhatják.

Ennek a kezelésnek nincsenek mellékhatásai, legfeljebb az elején gyakrabban kell vizeletet üríteni. Az a legjobb, ha folytatjuk ezt a kúrát, és mindennapi életünk szerves részévé tesszük.

IGYON VIZET, MARADJON EGÉSZSÉGES ÉS AKTÍV

A kínaiak és japánok forró teát isznak étkezéskor – mi hideg vizet. Itt volna az ideje, hogy mi is megváltoztassuk ivási szokásainkat étkezés alatt. Semmit sem veszítünk, csak nyerünk.

Azoknak, akik hideg vizet szeretnek inni, szól ez a cikk. Jó érzés egy pohár hideg víz étkezés után. Habár a hideg víz az elfogyasztott ételben levő zsiradékot megkeményíti. Ez lelassítja az emésztést. Amint a megkeményedett anyag savra reagál, szétbomlik és a belekben gyorsabban, felszívódik, mint az elfogyasztott étel maga. Ez nagyon hamar zsírrá változik, és rákhoz vezet. Jobb lenne, ha meleg leveset, vagy meleg vizet inna étkezés után.

Komoly figyelmeztetés szívrohamokkal kapcsolatban. A nőknek tudniuk kell, hogy nem minden szívroham a bal karban jelentkező fájdalommal kezdődik. Figyeljem az állkapocsban jelentkező fájdalomra. Nem feltétlenül mellkasi fájdalommal jelentkezik a szívroham. Hányinger, erős izzadás szintén gyakori szimptóma. Azoknak az embereknek a 60 %-a akiket alváskor ér a szívroham, már a többet nem ébrednek fel. Az állkapocsban jelentkező fájdalom azzal felébreszt még mély álomból is.

Figyeljünk önmagunkra, minél többet tudunk, annál nagyobb esélyünk van a túlélésre.